2011-02-23

Alvedon igen?

Frisk? Är jag det nu? Ja kanske. Jo, får nog säga att jag är frisk. Från förkylningen i alla fall. Funderar ändå på att stoppa i mig ett par alvedon eller ipren, för det ska ju vara bra mot muskelvärk va?
Efter ett uppehåll på ca 3 månader fick jag ändan ur vagnen och gick iväg och tränade i måndagskväll. Å jag vet inte jag, Eva, du måste göra nåt fel när du tränar för jag hade då träningsvärk redan igår. Idag går jag på riktig lågfart, ont i HELA kroppen. Vader, fram- och baksida lår, rumpa, mage, sidor, biceps och triceps. Det enda stället jag inte har ont i är axlar... Nä, idga blir det nog inte många knop gjorda. Om inte värktabletterna gör väldig nytta.
Elda ska jag väl i och för sig göra idag. Var ut med nixon på morgonpink för ett tag sedan. Strålande sol, klarblå himmel, fågelkvitter men allt annat än takdropp. Sisådär -29° bara... Vad fan kvittrar fåglarna för då?!?

5 kommentarer:

  1. Stretching, stretching min vän, heter det. Minst en halv minut på varje muskel! Tränade i går. Som ett litet svin faktiskt. Känner inte av någonting, än.... Körde till och med överarmar och bröstmuskler. Någon korkskalle hade lämnat kvar 10-kilosvikterx2 på maskinen så det var bara att köra med dom. TUNGT och TOKJOBBIGT!! Så vad jag gör för fel vet inte jag. Tränar kanske inte tillräckligt länge. 40-60 min/gång, varannan dag.

    SvaraRadera
  2. Ja men, vi stretchar ju också!! Men inte hjälper det=(

    SvaraRadera
  3. Gör det nästan ont när du gör det?

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är Helena!! Det är ju BRA med träningsvärk, då vet man att det tar ordentligt. Inte provat fisken än.. :/ Men jag ska!

    SvaraRadera