2011-03-02

Röding, mmmm!

Hinner med ett snabbt inlägg innan det är dags att lägga fisken i pannan!
Stefan jobbar över och då passar jag på. Att äta fisk alltså, inget annat om ni nu han tänka så långt;-)
Plockade fram en röding ur frysen och vanligvis ugnssteker jag ju den som den är med smör, salt, vitpeppar och mycket dill. Men idag fick jag för mig att testa det jag en gång har lärt mig i skolan, nämligen att filéa den jäkeln. Vet inte när jag filéade en firre senast, många år sedan är det i alla fall. Men hur det var så fick jag till det skapligt. Så gott som ingen fisk satt kvar på skinnet i alla fall. På ryggbenet var det dock lite mera som kanske skulle ha suttit kvar på filén istället. Men äsch då. Jag ger mig själv ett starkt G för detta!

Kokar lite brocoli till och har rört ihop en kall sås på cremefraiche, lite majjo, citron, bostongurka, senap, salt, vitpeppar, dill och gräslök. Lite för många ingredienser för AnnaStekpanna kanske.. men den blev god!

1 kommentar: