2011-03-06

Vasaloppsöndag

Men jag har inte sett så mycket som ett stavtag därifrån. Nån Hansson som vann såg jag i alla fall. På aftonbladet.

Idag har blåsten börjat ge vika efter några dagars storm. Igår trotsade dock jag och Hanna blåsten och promenerade från marknaden i Pålgård ner på byn. Vill höll formligen på blåsa bort bitvis.
Började dagen idag med en kopp filmjölk innan jag tog med mig Nixon ut på morgonrundan. Gick vid kvart i nio och solen sken. Det var så skönt att jag var ute bra mycket längre än jag brukar så där på morgonkvisten. Halvvägs vek vi av på skoterleden och gick den vägen hem. Döm om min förvåning då någon hade kört bil på skoterleden?!? Så hårt och brett var det där jag gick. Döm om min förvåning en gång till att under de 45 minuterna vi var ute såg vi endast en enda levande varelse och det var en man i en bil som körde förbi oss. Inte ens ett djur såg vi, bara hörde nyvakna småfåglar som kvittrade. Alla människkor måste ha varit inne och kollat på skidåkningen på TV! Alltid brukar man ju möta nån, men icke.

Efter lunch tog vi en promenad till. Denna gång tillsammans med Anja, ass och Hanna. Vi knatade upp till slalombacken, tog en enklare fika där och knatade sedan hem igen. Synd att solen tog och försvann bara...
Fyller nu på med lite keso, torkad frukt och nötter. Gott mellanmål det!

Förresten, jag gjorde en upptäkt idag med. Kollade igenom lådan i hallen där jag har mössor och vantar. 10 mössor och 5 pannband. Alla mina. Sedan har väl Stefan en 7-8 st och Anja 3-4 eller nåt. Men att jag hade 10(!) kunde jag aldrig tro. Bra kolla man har. Eller så inte. Behöver ju inte frysa om huvudet i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar