2011-03-07

Tokig?!?

Folk skulle kanske kalla mig tokig. Jag har ju egentligen världens bästa jobb. Hemma. Ledigt dagtid. Jag kan njuta av vårsolen. Kommer precis in från en långpromenad i solen.
Under vintern kan jag vara ute medan det är ljust.
Jag kan uträtta ärenden när det är som minst med folk på byn.
Ja, allt detta så om Anja nu har sovit på natten och jag inte behöver ta igen en massa sömn.
Men ändå. Jag vill ha en jobb. Ett till. Men bara på halvtid. Jag vill ha jobbarkompisar. Rutiner. Kliva upp på morgonen, morgonpinka hunden, äta frukost gåt ill jobbet. Som alla andra.
Men, jag är kräsen också. Det får inte vara vilket jobb som helst. I alla fall inte steka hamburgare i ett gatukök. Det har jag redan gjort i nio år! Vården är jag inte heller så sugen på. Känns som jag har nog av den biten här hemma, men hellre det än stek- och fritös-os!
Hittade ett jobb för ett tag sedan som kanske skulle ha passat in på alla mina krav, men tror ni inte klantarslet till Helena missade sista ansökningsdagen!!

Jaja, förr eller senare kanske det dyker upp nåt som passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar