2011-03-17

Trött i benen idag

Dessa underbart fina dagar som nu varit i ett par veckor har jag varit ute och gått mest varenda dag. Härligt!! Brukar bli upp emot en timme i alla fall.
Igår var jag också ut på en sväng. mätte idag med bilen alla mina olika rundor och den vi tog igår, jag och Jenny, var 3,2 km.
Solen sken fint även på eftermiddagen och jag frågade maken om vi inte skulle äta lite snabbt och sedan ta en promenad i solen. Ja, nu hann ju solen förstås försvinna bakom berget innan vi tog oss ut i alla fall, men gick, det gjorde vi. Tog en sväng runt Pålgård bara. Även den uppmätt idag och den blev 7,9 km. Kan säga att jag mot slutet hade kunnat betala bra för en bil som stannade och plockade upp oss. Inte för att jag var trött. Inte för att jag hade ont nånstans. inte för att jag frös. Men jag var LESS. Så fruktansvärt less på att gå. Gå. Gå och gå!! Ändå hade vi gjort ett litet stopp hos min farbror m familj.
Idag är jag trött i benen. Idag har jag lite ont. I alla fall på ett område på ca 20 x 5 cm på höger fot. Från mitt på foten ungefär och en bit upp på smalbenet. Lite stretching hade väl kanske inte suttit fel.
Till saken hör att jag för 1 år sedan tom drog mig för att gå de 700 metrarna ner till mamma och pappa. Jobbigt var det. Och ont fick jag i benet också, efter bara 100 meter. Jobbigt är det inte nu=) Inte får jag ont i benet heller! Nu kan jag ju uppenbarligen gå 1,1 mil utan knussel!

1 kommentar:

  1. HurtbulleHelena. Det ÄR våldsamt tråkigt att gå. Bara traska omkring utan att ha nåt mål med det hela, ingen mening. Vet man att man får fika hos nån så går det väl an.

    SvaraRadera