2011-03-28

Inte riktigt första april ännu

Nä, så pass vet jag. Att det fortfarande är mars. Men helgen som varit har jag mest ägnat åt att luras. I alla fall gubben.
I fredags fyllde han 30 år och jag hade länge planerat diverse upptåg för honom. Tagit ledigt från jobbet åt honom efter lunch, så jag for och hämtade honom då. Tankade i bispen (som egentligen är en annan historia, men vi fick tydligen bara i ett par liter i tanken för i stan lös åter tanklampan)och for sedan mot Östersund. I bilen på väg dit fick han min present, ett presentkort på en tatuering, vilket då gjorde att han trodde det var det han skulle till stan och göra. Jag spelade förstås med så gott jag kunde.
Väl i stan svängde jag in mot hotell Scandic city och skickade in gubben för att checka in medan jag parkerade bilen. Beordrade honom att ta ett bad, medan jag uträttade ett par ärenden på stan. När jag kom tillbaka fixade jag till mig lite också och meddelade att kl 17.15 skulle taxin komma och hämta oss.
Syrran och Janne kom och plockade upp och och grabbarna placerade sig i baksätet med diverse drycker. Iväg det bar, E14 västerut. Stefan trodde vi skulle på dans i Nälden:-o men vi hamnade efter några om och men på Dippan i Åre för att äta gott och underhållas av Wallmans. Jättebra show och väldigt god mat! Väl värt ett besök!!
Tillbaka till stan för en natt på hotell (enda jag fick tag på i hotellväg i Åre var en svit som gick på över 20 000 kronor så det gick fetbort)
Härlig hotellfrukost på lördagförmiddag, kom inte ut på stan förrän vid halv tolv tror jag. Träffade kusin Erika en sväng och så skaffade Stefan ett par nya springskor. En ny vårjacka blev det till Anja också, en orange Eversertjacka. De hade medlemspris på dem just den dagen så det var bara att slå till;-)
Efter ett samtal med Hanna lurades jag en gågn till, nämligen att vi skulle hem till dom på middag kl 17. Detta betydde då att vi var tvungen att åka från Odensala och familjen Leijon vid halv fyra, för att hinna. Vi bytte även om där så vi "slapp åka hem emellan". Precis när vi ska åka ringer Hanna och vill att vi åker förbi bowlinghallen och hämtar en kofta som hennes mamma glömt där kvällen innan och självklart gör vi det. Det var jag som körde så Stefan fick gå in och hämta den och vilka står inte där, redo för en bowlingrunda om inte Hanna och Tomas=) Mera skoj! Jag kom för en gångs skull på andra plats och Stefan vet jag inte riktigt om han hade nerverna på plats för han kom då sist han.
Efter bowlingen blev det ett till lur. Vi sa att vi skulle ta en pizza nånstans på stan bara innan vi åkte hem, men vi hade ju bokat bord på Sir Winston istället. En trerätters middag senare gick vi mot parkeringen men lurades då sista gången och travade in på Biostaden istället. Här kom vi dock inte överens om vad vi skulle se så grabbarna kollade på I´m nuber four och jag och Hanna gick på Hur många lingon finns det i världen. Bra film, klart värd ett besök!!
Trötta i luvorna bar det sedan iväg hemmåt. Stefan tyckte att jag hade fixat en bra helg för honom och jag säger bara som så jag, att jag har lagt ribban inför nästa år då det är min tur att fylla 30!!

3 kommentarer:

  1. Haha Helena, bra gjort! Han måste börja fundera redan nu för du vill väl bli minst lika överraskad om inte mer ;) Ser fram emot att få höra nästa år:) Ses!// Carina

    SvaraRadera
  2. Det var en riktigt lyckad och trevlig helg ;)

    SvaraRadera
  3. Men DUU!! Det var inget dåligt födelsedagsfirande!! Vad glad han måste ha blivit :D

    SvaraRadera