2011-04-06

Vår

Säkra vårtecken som redan kommit:
*blött och lerigt på uppfarten
*lera och framförallt grus i hela huset (förstår inte hur det kan följa med så mycket upp också, för det gjorde det även innan Nixon´s tid)
*Gympadojjorna på vid promenader
*Solen, icke att förglömma solen.
*Men, med solen kommer ju inte bara med solsken, utan även med damm och skitiga fönster. Skiner solen in genom ett fönster behöver man inte röra sig mycket i ett rum utan att det yr omkring en massa otäckheter. För att inte tala om när man råks på vända på en filt eller nåt annat textilaktigt.
*Fönstren var det då. Dom tog jag tag i idag. Började i alla fall. Utsidan taget uppe på framsidan och ett par rutor invändigt.
*Vårjacka på dotra, men hade ingen tunnare mössa som matchade så det blev till att köpa en ny lite ilvasst. Hittade en här på byn som passade ganska bra!

Ja det finns säkert en massa mer vårtecken, men dessa är mina för stunden i alla fall.
I morgon tror jag det blir till att fortsätta med fönstren. Men jag känner ett sug av både ny gardinstång och nya gardiner till hallen uppe. Kanske blir att jag surfar runt och kikar på lite sådant innan jag lägger mig för att sova. Ja, så får det nog bli. Bara kika lite;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar