2011-04-09

Skor

Skor är bra att ha tycker jag. Flera par. Många par. Jag har ärvt det intresset av min mormor, men har dessvärre inte samma ordning bland skorna som hon har. Ordnings-sinnet fick tydligen någon annan ärva.
Mormor, hon har en hylla i källaren med trav-vis av skokartonger innehållandes bland annat pumps i jordens alla färger... Nästan som en skoaffär.
Mina skor, de låg, innan maken ropade ner mig för en genomgång, inslängda längst ner i en garderob samt nerstuvade i en papperkasse. Nåt par hade han hittat i en påse i tvättstugan också.
Nu ska ni inte tro att gubben hade skor han med, sisådär en 5 par vinterskor, 3-4 par tofflor, ett antal springskor av olika kvalité och ett par båtar. Icke att förglömma dessa båtar. Ett par gröna foppatofflor av arbetsmodell som är 3 nummer för stora!
Nu är det i alla fall utrensat en hel del. För min del slängdes det säkert 10 par skor, om inte fler. Eller förresten, 10 och ett halvt par skor. En Mr vänster hade nämligen mist sin Mrs Höger i ett tidigare skede (återkoppling till det där med ordning)
När jag satt där i skohögen nere i hallen kunde jag räkna till att det blev 25 par kvar. Inkulsive skoterskorna. Tja...nog har jag lite skor, men ändå fattas det där paret jag just nu ser framförmig, vilka jag hade velat ha i morgon när vi har framträdande med kören. Inte ett endaste par av alla de 25 liknar de där vita lite nättare sneakers-aktiga skorna i skinnlook som jag vill ha!! Blir att ha svarta skor i morgon..

Om man bortser från att sortera skor har jag även under dagen bakat och nu ikväll garnerat tårta till svägerskan som fyller år i morgon! Tyvärr kan jag inte vara med och fira henne, då vi har kören mest hela dagen i morgon. Men Grattis grattis i alla fall.
Så här blev tårtan;
Chokladtårta med hallonmousse!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Super fn tårta Helena! Och den ser riktigt smarrig ut också...

    SvaraRadera
  2. Kan tala om att den var blande det godaste jag ätit i tårtväg :) Tur att man har en svägerska som är så fantastiskt duktig att baka och att man får leja henne till det när det är dags för kalas- det säger jag bara! Tårtan fick idel beröm och du lär få baka flera på beställning framgent ;) Tusen tack och många kramar! Synd att du inte kunde vara med o kalasa men jag misstänker att ni hade toppenskoj i sångens tecken med kören idag istället :D// Carina

    SvaraRadera
  3. Inte för att jag känner mig helt objektiv i frågan, men man KAN INTE HA FÖR MÅNGA SKOR Helena.
    Vad gäller tårtan undrar jag bara lite varför du inte har värsta bageriet?!

    SvaraRadera