2011-04-13

Bakardagar

Ett par bakardagar har det blivit igen. Gjorde en variant av hittepåkaka att ha som tårtbotten, men den blev så låg att det bara gick att dlea den i två så idag fick jag allt lov att göra en till likadan. Visst man kan ju nöja sig en fyllning men då jag både kokade sylt till ett lager och gjorde citronmousse till det andra, ville jag ju förstås använda båda två. Fyllde den ikväll så den får safta till sig till i morgon. Har ett paket att hämta på Järnia med resten av tårtgrejorna, men det hann jag inte med idag. Blir en dag morgon med. Då ska jag ju garnera smörgåstårtan som jag också fyllt ikväll. Och fli av golven en sväng. Och handla ett par grejor som fattas. Och fara på återvinningsstationen. Och...Ja, nog finns det göra alltid!

Var till stan idag och försökte blåsa liv i MiniAnne. Det gick inte så vidare värst bra. Hon var lika livlös och halv när jag var klar. Även sedan hon fått lungan utbytt... Men jag är i alla fall uppdaterad på HRL-fronten. Alltid bra att repetera!!

När vi åkte hem på em var det något jag kom på att jag hade gjort som blivit lite sådär halvtokigt. Eller om det var nåt jag hade sagt. Hur som helst tänkte jag att det där kan bli en anekdot till bloggen, men tror ni jag kommer ihåg nu vad det var? Nä, inte det minsta. Kommer väl och poppar upp som gubben i lådan när jag stängt av datorn och gått och lagt mig!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar