2011-04-17

Födelsedag

Födelsedagen för i år är förbi. Numera är jag 29 år, det sista på 20-talet. Känns ok. Trots allt så är jag ju faktiskt 29 år. Hur man än vänder och vrider på det så blir jag 30 nåsta gång. Det känns också ok.
Jag hade lite främmande i torsdags när den rätta dagen var och lite idag med. Idag hade jag dock inget av den här tårtan kvar:


Blev Muffins med choklad, jordnötter och kolasås i, istället. Lite snickersstuk var jag ute efter, men tyckte inte själv att det blev så lyckat. Gästerna däremot tyckte dom var goda. Men vad ska dom annars säga, va?

I går var vi till stan en sväng, jag och gubben min. Han skulle införskaffa löparskor och en jacka. Kom hem med löparkläder också. Eller promenadkläder. Ja, han får väl ha dom både när han springer och när han saktar ner.
Var även runt på ett par bilaffärer och drömde oss bort. Det skulle vi inte ha gjort. Det är inte bra att kolla på nya bilar om man inte ska ha nån, det sätter så mycket giller i huvudet på en.
Vi kom i alla fall hem med nya bäddmadrasser och banne den hund som pinkar i våran säng nu!! Säger bara det.
På samma affär beställde vi nya utemöbler till altanen. Detta bord: (bild från www.jysk.se)


Och 8 av dessa stolar: (bild från www.jysk.se)



Tyvärr fanns inte stolarna hemma, så då tog vi inte bordet nu heller. Hämtar allt på samma gång istället. Mrrkbeiga dynor fick vi med oss nu i alla fall. Tyckte det var bäst när det faktiskt fanns 8 lika. Brukar vara svårt att få till det här med dynor på jysk annars tycker jag.

Nä nu ska man väl få i sig lite mat. Tinade upp köttgryta jag hade i frysen. Sedan blir det promenad i blåsten med Hanna!
Hoppas ni haft en trevlig helg ni med. Snart kommer det en ny - en lång sådan. Men först ska även jag ut och jobba lite. 4 dagar på Brödbiten ska det bli... Skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar