2011-09-14

Om det var träningsvärk igår, vad kalla mar då det jag har idag?

Alltså, vanlig träningsvärk är ju egentligen ganska trevlig. Litegrann sådär. Men när den är i hela kroppen och såpass mycket att man blir begränsad i sitt leverne, då är det inte kul längre. Inatt fick jag väcka Stefan och be honom att gå in occh vända på Anja för jag hade så svårt att ens vända mig i sägen. Att kliva ur den var ett helt företag i morse!
Nu har jag dock försökt röra mig så gått jag har kunnat idag och har väl lyckats mjuka upp min ömma lekamen lite, men det ser fortfarande ut som om jag vaggar fram som en höggravid kvinna när jag går. Sätter mig helst på mjuka stolar också, för jag måste liksom dunsa ner den sista biten. Alltså är inte toastolen nån höjdare direkt!!

Och efter allt detta lyckades jag missa min massagetid nu ikväll också. Typiskt. Jag hade ju kanske mått ganska bra av den just ikväll. Hade ju till och med lagt in en påminnelse på telefonen, men då jag så fint hade lagt mobilen i Anjas garderob inne i badrummet så hörde jag ju förstås inte den meddelandesignalen. Fråga inte varför jag hade lagt telefonen i garderoben är ni snälla. För det har jag inget svar på!

Får väl boka en ny tid.
Nu blir det en kvällsmacka med smörstekta kantareller på! Jag fick ett helt gäng av snälla Elisabeth idag som nu är förvällda och ska frysas in=) En ska ha lite tur mitt i allt elände också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar