2011-09-15

Gympa två år senare.

här skrev jag i bloggen för bra precis två år sedan:

Ikväll har jag återigen varit på gympa, fast det är torsdag idag... Jag har fortfarande problem med en del steg och kombinationer, men nog går det ganska bra ändå. Jag har ju trots allt närmare 30 kg mindre flodhäst att bära på idag. Men i alla fall. Hur jag än bär mig åt så hinner jag inte med när det går fort i vissa låtar. Jag hinner bara kicka en gång med foten medan framförallt ledaren lyckas med två. Eller ja, ibland lyckas jag med två jag med, men till slut dallrar att löst på kroppen inte i samma takt som jag vill kicka och då hamnar hela jag i otakt med mig själv. Ja jag hör ju själv hur konstigt det låter, men det är precis så.
Jag tänker inte ge mig på att painta nån ny bild av mig själv, det får ni föreställa er själva. En lite mindre Helena med svarta brallor, cerice sportbh som sticker fram under ett svart linne. Svarta skor (mycket svart är det). Tyngre hantlar än för två år sedan, men ansiktet är fortfarande lika blossande rött efter ett gympapass som det var då! Fast det innebär väl att jag fortfarande tar i så att jag blir trött=)

2 kommentarer:

  1. blossande röd blir många, själv går jag åt lila hållet men det vore ju trist o träna en timme o det inte skulle synas på en att man tränat. Vilken enorm skillnad det måste vara o träna nu o då, 30 kg det är mycket det, du är duktig.

    SvaraRadera