2012-03-02

Glömde visst

Rubriken i förra inlägget: Bakartag - jag bakade ju tekakor i onsdags också. Helt vanliga vetetekakor. Goda blev dom, å lagomt stora. Jag har tyvärr lite för lite plats i frysen nu så jag förärade både mor & far och svärmor med en varsin påse. Några fikade vi upp på en gång och en påse hamnade i brödlådan. Vips var där bara en påse kvar att stuva in i frysen. Om jag ska få plats med minsta lilla bakverk mer i den frysen måste vi börja äta ur lite också. Tog fram två paket köttfärs idag som det ska bli nåt i ätväg av. Hade planer på hemgjorda hamburgare och att baka egna bröd till, men slöt bort det. Sedan har jag funderat på både kålpuddig och grekisk köttfärslimpa. Har handlat så jag kan göra både och så vi får väl se lite senare vad det blir.
I helgen hoppas jag att vi tar oss iväg ut och grillar någonstans och då blir det ju att plocka fram korvbröd ur frysen och kanske även en bullpåse, så ni ser, till veckan kan jag nog baka nåt igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar