2012-04-18

Födelsedagen

Så var man över då. På andra sidan. Andra sidan 30-strecket i alla fall. Inte nåt värre om du nu trodde man kunde blogga därifrån...
Känner mig inte en dag äldre än förra veckan då jag var i 20-årsåldern och hade väl inte riktigt väntat mig det heller. Hade en jättebra födelsedag som började med att jag takcade nej till frukost på säng. Vilket påfund egentligen. Bökigt och söligt. Nej, tacka vet jag frukost vid köksbordet istället! När jag väl vaknat och klivit upp kom gubben med blommor och present. Ett stooort paket och fina blommor. Paketet var från många fler än honom, men det innehöll både en kaffemaskin och en hel del slantar som ska läggas på en Kitchen Aid=) Har bara ett problem där...Vilken färg ska jag välja?!?
Dagen rullade på. Mamma var hit och hjälpte mig att förbereda inför kalaset som jag hade satt att börja vid 15-tiden. Långbord i köket fick det bli, tur man har stort kök nuförtiden. 15.10 ramlade de första gästerna in och sedan rullade det på i lagom fart. De sista for hem vid halv tolv om jag inte minns fel.
Presenter och blommor fick jag i massor. Smycken, minnes-saker, presentkort på både SPA-kliniken, DIVA, Cervera och Sir Winston. Ljus-grej från Cultdesign, potatisskalare, spritspåsar mm mm. (om jag glömt att räkna upp något får jag be om ursäkt)
Om man säger som så; Är det så här att fylla 30 gör jag gärna om det nästa år igen!!

Hela dagen gick så smidigt. Maten räckte, dryck och tårta likaså. Jag tror folk hade trevligt och jag hade det med. Blev inte speciellt trött heller, vilket jag hade räknat med. Men vi ska inte tala om dagen efter. Då var jag som om jag var bakfull till tusen. Trött som bara den. Kände väl inte efter under lördagen kanske...

Ett stort TACK till alla som uppvaktat mig på ett eller annat sätt!! Kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar