2012-05-16

Lyx

Badrock, tända ljus, avslappnande musik, fotbad, fotmassage, insmorning av fötter och underben, avslappningsmassage, vatten i vinglas, vindruvor och choklad. Kan man kalla det annat än lyx? Tja, det var min massagetid på DIVA idag det. Massösen sa när jag kom att hon ville ge mig en lite annorlunda behandling idag då det var ganska nära inpå bebisens ankomst nu. Visst, sa jag. Och herregud vad skönt det var. Vet inte hur många gånger jag gäspade så nog måste jag ha blivit avslappnad.. DIVA är grejjer det! Ska dit den 30:e också för både benvaxning och klippning/färgning av hår. Må ju va så fräsch som möjligt inför förlossningen, eller? Nä, jag tror nog inte att det hjälper nå vidare ändå! Igår var jag i alla fall in på koll igen - det var ju tisdag då. CTG-kurva som enligt bm såg bra ut. Själv tyckte jag nog att variationen på hjärtljuden (117-166) var lite mycket, men tydligen inte. Blodtrycket var inget att säga något om. Träffade sedan en läkare jag inte träffat tidigare som gjorde tillväxtultraljud. Bebis har växt på sig bra på en månad om man ska tro på viktuppskattningen. För en månad sedan ca 1900 g och igår 3100-3200 g. 3200 vägde ju Anja när hon föddes så det är lite större barn denna gång. Han sa också att med ett snitt i bagaget var det i dagsläget inte tal om någon igångsättning utan då var det bättre om det startade av sig själv. Nu är det väl alltid bättre om förlossningen får ske så naturligt som möjligt, men särskilt om man blivit snittad tidigare. Men men en hjärna som gärna vill ha lite (läs mycket) kontroll hade jag nog gärna sett att jag fått ett datum, en tid och en plats. Men men, bara att gilla läget. Ut kommer den ju vare sig man vill eller inte. Fast det vill jag ju såklart. Helst nu på stört. Kontroll hos bm här på fredag och ny koll i stan på tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar