2012-05-11

V 36 (35+0)

Nu kan jag väl hålla med om att det inte är allt kvar. Det var ju ganska nyss jag gnällde över att det var ett helt sommalov kvar. Nu är det bara ett halvt. Vad har hänt sedan sist då? Tja, lite blodtryckskoller har det varit. Fick allt lov att åka in till stan i måndags och stanna tills på tisdag för diverse kontroller. Stigande blodtryck i kombination med äggvita i urinen är inte någon bra kobination. Då drar de åt sig öronen minsann. Några ctg-kurvor och blodtryck senare fick jag nog åka hem igen. Ingen fara på taket. Det var lika när jag väntade Anja, men då började stöket mycket tidigare. Typ 2 månader tidigare. 9 gånger fick jag åka in och ut på förlossningen innan jag väl fick stanna. Då hade jag fått tid för igängsättning tisdag den 13/9, men fick åka in för kontroller redan på lördagen innan. Kan säga som så att jag rakt vägrade att åka hem igen då. De fick allt börja igångsättningen redan då, men Anja föddes inte förrän på måndagkväl i alla fall. Jag hopppas det inte blir lika långdraget denna gång. Annars då? Jodå. Huvudet upp, fötterna ner. Börjat svälla kring fotleder lite men det hör väl till. Sover väldigt dåligt vissa nätter, ligger vaken i timmar och stirrar i taket. Det är lite trist. Vilar en stund mest varje dag. Det är skönt. Pustade fönster och mytte gardiner i köket i söndags och fick som sagt åka in i måndags. Har sovrummet och vardagsrummet kvar att göra något åt, men jag kanske (observera kanske)spar med det. Dessutom har jag tvättat upp alla småkläder och strukit det mesta. Vagnen är också iordningställd. Alla löstagbara textilier är tvättade och tillbakasatta. Täcke, kudde och påslakan är tvättade, strukna och ibäddade. Sängen har vi inte tagit fram ännu. Få se hur länge vi har bellen att vänta med den. Det börjar bli verkligt nu. Inte bara genom att bebis håller på komma ut fel väg - genom högersidan av magen på mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar