2012-06-20

Nu är denna resa över. Anslutningen i alla fall. Den lååånga resan har bara börjat! Majken föddes den 29 maj 2012 och klockan var 17.12 när hon såg världen från en annan sida första gången. Sidan utanför magen. Jag kan numera titulera mig tvåbarnsmor. Mamma en gång till. Mamma till två fina flickor, Anja och Majken. Graviditeten gick jättebra. Förlossningen gick, om inte jättebra, så i alla fall bra! Blev igångsatt kl 10.00 och hon kom som sagt drygt 7 timmar senare. Jag hade då inte väntat mig en bebis den dagen, snarare dagen efter, men hon tyckte väl att mamma och pappa skulle få behålla sin bröllopsdag 30/5 för sig själva. 3780 gram tung och 50 cm lång. Alldeles lagom vill säga. Dock vet jag inte om jag hade velat vara med om hon hade kommit på utsatt dag eller senare. Jag undrar jag hur mycket mer hon hade vägt då - 16 dagar senare Nä, den här bebisen var fullt tillräcklig att få ut! I skrivande stund har Majken hunnit bli 3 veckor. Jag hade väl trott att jag skulle blogga om underverket, miraklet tidigare än så här, men det har varken funnits tid eller ork/lust. Det har liksom varit en lätt orolig start, men nu känns allting bra igen. Majken är inte gul längre och hon äter och går upp i vikt nu, så mamman behöver inte stressa upp sig och vara orolig längre=) Bloggandet hade ju varit lite enklare också om android-appen hade fungerat bättre. Mer än en gång som jag skrivit ett inlägg i mobilen och sedan har det inte fungerat att publicera. En aningens störigt om man får säga så. Både ni och jag själv får väl se om det blir nåt mer bloggat på ett tag eller inte! Nu kallar lilla<3 på uppmärksamhet så mamman måste sluta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar