2012-07-24

Sommar?!?

Vågar man hoppas på någon fler dag som denna nu? Enligt väder-sajter så ska det bli fint i morgon med, men det tror jag när jag ser det! Idag har äntligen terassgolvet på baksidan blivit oljat. Det var på tiden. Men tro´nt på f-n det kom en regnskvätt såhär på kvällningen? Vad skulle det vara bra för? Hoppas innerligt att det hade hunnit suga åt sig så pass att det inte blir prickigt - denna gången också! Lilltjejen blir 8 veckor idag. Hualigen, säger det igen och det kommer säkerligen fler gånger, vad tiden går fort. Var på bvc igår och hon har nu kommit upp i hela 56 cm och vågen stannade på 4700 gram, vilket jag tycker är en skaplig viktuppgång men andra ungefär jämngamla babysar verkar gå upp ännu mera. För mig gör det inget att hon inte går upp så fort för då kan hon ju vara mammas lilltjej mycket längre! Lilla damen ligger just nu i sitt babygym här brevid mig och är supernöjd och vaken. "Pratar" gör hon också, men jag vet inte riktigt vad eller vem hon pratar med. Spelar ingen roll så långe hon är nöjd. Är magen glad så är barnet glad, hon har börjat äta mer nu, större mängd och det verkar göra henne gott. Sover skapligt på natten vilket är jätteskönt. Igårkväll åt hon sista gången vid halv elva-elva och sov sedan til kvart i sex i morse. Helt okej. Hon får gärna fortsätta så. Men nu åt hon vid nio så vi får väl se hur länge hon klarar sig på det. Många svarsleenden har vi fått på sistone också och som sagt börjar ljuden och jollret komma också. Myys!! Nu blir det godnatt. Ska försöka ta mig i säng i vettig tid ikväll och inte börja med tvätt och disk vid midnatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar