2012-07-12

Twitter

Så länge gick det. Idag har jag skaffat ett twitterkonto. Bara så där. Fråga mig inte varför. Fick idag tillbaka min telefon som varit på service och det är förbannat tråkigt att möblera iordning mobilen igen sedan den blivit tömd. Sätta i minneskort och simkort, ok, men att fixa bakgrund, ljud och appar är dötrist. Inte fick jag till det som det var innan heller. Men hur som helst, jag svepte förbi twitterappen och backade tillbaka till den. Jag kan ju kanske fixa ett konto tänkte jag, för att följa andra om inte annat. Jo tjena. Hur många bekanta tror du jag fann igen? Nä just det, dom var lätträknade. Väldigt lätträknade. Är du en intressant person som twittrar? Eller om vi säger så här: Är du en person som twittrar? Ge mig ditt alias och låt mig avgöra huruvida du för mig är intressant eller inte. Bra deal va?
Instagram nästa nu då. Eller så inte. Kanske. Håll mig till bloggwn var det ju ja!!

Annara då? Jo tackar som frågar. Det är ganska bra. Fika lite här och fika lite där. KAfé, Brödbiten, Döda fallet och i morgon tar vi Olgas i Höglunda. Emellanåt stoppar vi i oss lite mat, städar och tvättar. Hälsar på bekanta och får själva besök. Som idag. Barnens tremänning kom och visade upp sig. Senaste tillskottet i släkten. Lille Emil. Söt som socker såklart. Tänka sig nästa sommar då de börjar knata omkring på sina små ben, Majken och Emil.

Ibland händer det att man köper sig en soffa också. Det gjorde vi igår. I Hammerdal. Men ni som känner min man kan säkert räkna ut att det inte var så lätt att bestämma vare sig färg eller om det skulle vara tyg eller konstläder. Det blev tyg i alla fall. Först mörkbrunt och sedan nougatbrun. Vad tror ni händer när vi åker hem? Jo precis, gubben började vela. Skulle vi ha tagit konstläder ändå? För att försöka korta ner historien kan vi väl bara säga som så att i slutet av augusti anländer en brun hörnsoffa i KONSTLÄDER.
Har jag nämt att vi ska måla om huset? Många kulörer fins det. Vilken ska vi ta?!?


1 kommentar:

  1. Hahaha, Ja Stefan kan vara rätt ambivalent ;) Kanske ligger det i syskonskapet, jag är likadan ;))Men kul med ny soffa :D Den blir säkert jättefin!/ carina

    SvaraRadera