2009-09-29

Jag önskar mig fler timmar på dygnet

Som om jag inte hade nog att göra. Och nog med saker och ting jag skulle vilja göra.
Kan någon försöka sig på konststycket att framkalla sisådär 10 timmar till per dygn, eller för all del, klona mig?
Jobb på heltid + hemmasysslor, en dotter som för tillfället inte behagar sova om nätterna utan slumrar sig genom dagarna istället, vilja av att vara på blomsteraffären och påta, distansstudier på heltidsfart, nån natt på hemtjänsten skulle sitta fint i kassan och hur vore det med lite fritid? Mitt i detta kaoset kommer ett till erbjudande om extraknäck som jag är så sugen att nappa på. Dock vet jag inte vilken omfattning det handlar om ännu. Ja, ni förstår säkert att detta inte håller i längden... Frågan är bara vad som ska prioriteras bort.
Anja kan jag inte välja bort, såklart. Och då inte heller jobbet med henne. Men sedan då? Studier, blomsteraffär, hemtjänst eller annat extraknäck. Och hem och hushåll? Det senare skulle jag mer än gärna välja bort, men det skulle resultera i mindre bra välbefinnande på den fritid som jag ändå inte har. Men med tanke på att jag har mitt arbete på samma ställe så måste det städas, diskas och tvättas ibland.
Lite social samvaro behöver jag helt klart, men frågan är i vilken form.
Som toppen av isberget, russinet i kakan eller vad man nu ska kalla det har jag idag införskaffat ett garn-nystan som jag är tänkt få till något av. Någon gång.

3 kommentarer:

  1. 100 järn i elden....
    Fullt ös medvetslös....

    Ja du gumman, ibland skulle man vilja bli klonad!

    kram

    SvaraRadera
  2. Det där lät jobbigt,så mycket att göra att du bara orkar??. Du gör det bra du.
    Men hur är det med gubben din då får han klart allt där hemma någon gång ?Han har det hårt han,men han får ju snart en lång skotersäsong
    // En som tänker på er

    SvaraRadera
  3. Oj. Jag antar att du inte lever på studielån, annars kunde du ju skippat hemtjänstnätterna för det låter inte alltför glamouröst. Hoppas att du inte kör slut på dig utan får tid till garnnystan och annat behövligt emellanåt!

    //elin

    SvaraRadera