2009-10-02

Kallt och ruggigt

Hösten är här med kyla och blåst. Dags att börja elda snart, i både kamin och ljuslyktor. Måste bara plocka fram dem igen. Städade ju undan allt pjoller i våras när vi renoverade vardagsrummet och det har inte kommit fram igen. Men ikväll tror jag det blir att tända några=)

Nyss intagit fredagsmiddagen i form av oxfilé och rotsaksgratäng. Mmmm...
Och igår när jag var till stan tog jag och lyxade till det med lite färska räkor, så då blev det middag A la Amelie och Rikkard; räkor, avocado och cremefraiche (dock med lite sweetchilitouch istället för rödlöken)
Åh, det finns så mycket gott ju. Försöker ju mig på att plocka bort det mesta av kolhydraterna och det går riktigt bra. Saknar inte alls pasta och päran speciellt. Vill inte påstå att jag kör varken GI eller LCHF eller nån anna bokstavsdiet, utan tar bort lite kolhydrater för blodsockrets (och därmed insulinnivån) skull. Får väl se hur det går. Har dock redan märkt hur lite insulin jag behöver vid en helt kolhydratfri måltid. Skoj!!

Nä, nu har farmodern stökat klart med Anja inför natten så jag ska väl ta och fixa hennes medicin jag då.

//Helena

3 kommentarer:

  1. Mer kostprat,tack! Jag gnuggar mina dietist-händer =)...

    SvaraRadera
  2. Ok, vad säger du om äggröra och knaperstekt bacon till frulle, med en halvliter vatten till?

    SvaraRadera
  3. Hm, enligt LCHF (??) är det väl godkänt men jag undrar ändå om det är så bra för kroppen...om ett år vet jag =).

    SvaraRadera