2009-11-15

Varför löskokta ägg aldrig är löskokta

Jo jag vet varför. De ligger där i sina handuksklädda skålar, ståendes på en värmehäll så de inte ska bli kalla. Ägg koagulerar vid 70 c° så de fortsätter förstås "koka" där de ligger. Och när en annan då kommer till frukostbuffén och siktar in sig på en ägg med sån där perfekt krämig gula, får man ett där den istället nästan är vit - så hård är den=(

Vi var ju tll staden från fredag till lördag. Började med att äta när vi kom fram i fredags och åkte sedan till våra vänner i Odensala och hälsade på innan vi skulle bege oss ner på stan för bio. Åkte därifrån vid åttasnåret, men visste då fortfarande inte vad vi skulle sikta in oss på för film. Ingen av oss kände så där jättemycket för bio just då heller så det slutade med att vi for till Torvalla till min morbror och hälsade på där. Kikade på Idol men for vidare i nyhetspausen. Landade då hos syrran på Körfältet där vi äntligen fick se Eddie åka ur tävlingen.
Inte förrän vid 23-tiden ramlade vi in på hotell Scandic City Plaza. Fick rum nr 127, alltså på första våningen. Musikpoliserna underhöll med sin fängslande musik i nattklubben till kl 02. Kanske man hade kunnat bli upplyst om det vid bokningen, det dunkade ju i hela hotellet. Nä de talade om det vid incheckningen. Man hade ju kunnat be om ett rum längre upp om man hade vetat. Men när vi krupit ner där i den underbart mjuka sängen orkade vi inte gå och klaga... Hur som helst så somnade i alla fall jag ganska snabbt, vet inte om Stefan låg vaken och diggade dunkadunka nån längre stund.

Lördagen bestod i shopping. Jag införskaffade en skoterjacka på Yamahacenter, där vi hade ett tillgodokvitto på 2000:- efter en reklamation förra vintern. Det blidde en Halvarsson:

Så nu kan snön komma på riktigt. Stefan är lite fundersam bara, på att jag har full skotermundering, men inget att åka på... Haha, när katten är borta dansar råttan på bordet!

Vidare ner på stan hittade jag på Scorett ett par stövlar med träimitationsklack till mina renklövar. Var inte så svårt som jag trodde att få tag på...å inte fasligt dyra heller 450:-... Blev ett par halvareaprisetplagg på KappAhl också.
Stefan köpte sig en ny vinterjacka, sketasnygg!! Rutig och brun...
Men nu dröjer det till nästa shoppingtur!

4 kommentarer:

  1. Vart intogs middagen? Någonstans där de har vitlöksbröd gissar jag!?

    SvaraRadera
  2. Nä det blidde faktiskt bara en pizza på Diana...

    SvaraRadera
  3. Jaha, då har man köpt 300 gr-julklappen då.... /Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej hej! vill du komma på ljusparty på lördag??
    Ta med Linda och Anja om du vill, Linda var lite sugen på att lukta!! (Under förutsättning att jag blir frisk då!=))

    SvaraRadera