2012-03-20

Hm

Miss eller ren och skär lathet?


Har varit och tittat till liten<3 idag. Mostern fick följa med också. Snabbt avklarat var det och liten såg ut att må bra. Låg på -7% men det räknades tydligen som en normalstor bebis. Skönt det. Lagomt med fostervatten var det också och näringstillförseln via navelsträngen fungerade som den skulle. Full fart var det i magen, som vanligt. Jag börjar undra när liten sover egentligen? Ska det bli en dygnetrunt-bebis? Värst är det ju då jag lägger mig för att sova eller vila, då är det hola baloo och discodans som gäller. En lång stund.
Om 4 veckor är det dags för nästa tillväxtultraljud, men innan dess ett vanligt barnmorskebesök. Fast jag tror det är planerat redan till nästa vecka om jag inte minns alldeles galet.

Förresten, har ni andra hundägare också märkt det? Jaså, jaha, det har ni. Jag också. Snön har tinat och i och med det kommer gruset fram. Blöt, grusig hund kommer in från promenad, rusar direkt upp och in i köket (för er som vet hur vi bor förstår ni att det typ betyder att han passerar hela huset - gärna in i vardagsrummet för att vända också)och ställer sig där och skakar pälsen till rätta. Japp, bara att ta fram dammsugaren.

Nu är det godnatt för den här mamman/matten. Ögonen går alldeles strax i kors. Eller igen. Vi får se vad som inträffar först!
Nu är det godnatt för den här mamman. Ögonen går snart i kors...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar