2012-03-23

V 29 då

Det är då rent hemskt vad tiden går sakta. Över ett helt sommarlov kvar innan det är dags för lillknodd att titta ut. Förhoppningsvis. Även om jag heslt skulle vilja ha det överstökat redan nu ska jag inte sträva efter att få en prematur-bebbe.
Skulle vilja fixa allt inför nedkomsten redan nu, såsom plocka fram vagnen och "serva" den, motera spjälsängen och måtta in om den ens får plats brevid min säng, skaffa något att förvara kläder och blöjor i till bebbe, under Anjas skötbord och kanske provmontera bilstolen?!? Fast med så pass lång tid kvar, får jag väl jobba vidare på att motstå frestelsen. Finns ju lite annat att göra också. Dammsuga grus efter hunden tex. Och putsa fönster. Men eftersom inte solen skiner idag så ser dom ganska ok ut i alla fall så då kan jag ju skjuta upp det ett tag till.

På söndag är det våffeldagen. Våfflor är gott. Men eftersom Stefan fyller år då så vill han nog ha något annat än våfflor. Smörgåstårta exempelvis. Och troligtvis vanlig tårta också. Har någon liten idé om vad jag ska göra för något... Den som lever får se. Eller den som kommer hit och fikar får smaka.
En present har jag som ligger och väntar också, vilken jag hoppas ska falla herrn i smaken.
Om ca 40 minuter kommer min lilla älskling hem från skolan. Om jag tar och masar mig ifrån datorn nu och packar ur varorna från affären så hinner jag vila på soffan i ca en halvtimme. Japp så får det bli. Sedan måste dammsugaren fram en sväng, hunden ut en sväng och därefter är det väl bara att börja med lite middag. Idag blir det nog helstekt utskuren biff på nån sorts toast, skivad tomat, grillad sparris och röd lök. Mmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar