2012-04-09

Annandag Påsk

Sista dagen på denna långhelg. Den längsta av storhelgerna, men samtidigt den som vi firar minst. Skönt att ha gubben hemma och ledig några dagar i alla fall.
Idag ska jag laga mat. Det var länge sedan. Entrecôte med hasselbackspotatis, grön sparris och champinjoner blir det. Till det lite vitlökssmör och kanske någon sås också. Pepparsås kanske. Mmm, ska bli gott!
Försökte bjuda ett par vänner på mat, men de var redan bortbjudna idag. Så provade jag med syrran och där har jag inte fått något svar ännu, men jag lagar åt mig och guben då! Fick hasselbackare hos mor och far igår också och det var så gott att jag kände för att göra det själv idag igen.
Sedan blir det att packa lite. Jag och mams åker ju på husmorssemester i morgonbitti. Till Stockholm. Lite shopping, lite bo på hotell, lite träffa bekanta och så förstås lite god mat! Ta dagen som den kommer och gå dit näsan pekar. Japp, så blir det. Skönt ska det bli... Miljöombyte behöver vi alla litegrand!
Nä, börja med maten var det ja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar