2012-04-07

Glad Påsk!

Påsk igen då. Inget vi firar direkt, men nåt ägg slinker det väl ner och en och annan godisbit. Gula tulpaner på bordet och en endaste liten tupp är allt vad påskpynt som finns framme i det här huset. I år. Inte för att det brukar vara speciellt mycket mer heller, men lite påskris kan tänkas det brukar finnas i alla fall. Men som sagt, inte i år. Det blir påsk i alla fall.
Påsken passerar väl vare sig man firar eller gör något extra också va? Idag blir det varmkorv till middag här hemma. Jag hade väl kunnat tänka mig något lite flådigare, men men. Frågade gubben i morse vad vi skulle äta och han svarade att han skulle fundera, så inte brydde jag mig om det nåt mera då. Man blir väl mätt på varmkorv också. Igår fick vi mat hos svärföräldrarna och i morgon skulle vi få komma till mamma och pappa och äta. Men idag är vi som sagt själva. Blir nog en soffhängarkväll med familjen skulle jag tro eftersom alla vi känner är ute på annat en kväll som denna.
Syrran var här och bakade en tårta tidigare som hon skulle ha med sig dit dom var bjuden. Resterna som blev över vid monteringen fick bli ett par påskbakelser till mig och Stefan, så dom ska vi smarra på framöver kvällen.
Solen skiner in genom fönstret här där jag sitter och attans vad varm den är. Synd att inte luften i övrigt är lika varm. Jag vill ju att det ska vara vår nu. För 5 år sedan när jag fyllde år satt vi ute på balkongen och åt tacos bra långt fram på kvällen. I fjol till påsk var man ute och krattade löv i kortbyxor - typ, men då var ju påsken lite senare. Men i alla fall. Jag tycker inte att det ska vara minusgrader längre i alla fall, inte när det snön är borta.
På återseende!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar