2012-04-03

När sjutton ska det ske?

Jag tror kanske, yttepyttelite, att jag har tagit mig vatten över huvudet. Yttepyttelite vatten.
Tisdag idag och jag har massor att göra, men energin till att göra allt lyser med sin frånvaro. När sjutton kommer den tillbaka? Trodde kanske att lite raggmunk och fläsk till lunch skulle göra susen, men inte då. Har lyckats hängt och laddat en maskin tvätt idag. Och varit iväg med garderobens urstädade plagg till bättre behövanden. Strykjärnet sitter i uttaget och väntar på min hand att styra det över gardinerna som ska upp i hallen. Det klickar till ibland som för att påminna mig om att det är varmt nog för att sätta igång. Hmpfr!
I morgon blir det Östersund hela långa dagen då Anja ska in och sövas för magnetröntgen mm, så då blir det heller inget gjort. Sedan är det påsk. När sjutton ska det bli påsk här hemma då? Tur att vi inte firar så mycket påsk, för då behöver jag minsann inte städa och pynta nå överdrivet iaf.
Tisdagmorgon efter påsk åker jag bort och kommer inte hem förrän på torsdag kväll. Efter torsdag vet vi alla att fredag kommer (i detta fall även fredag den trettonde)och enda dagen för mig att fixa och dona inför kalaset dagen därpå. Städa, handla, fixa maten, ordna med lite mera sittplatser mm mm. Hoppas på riktigt fint väder så att vi kan utnyttja altanen lite iaf.
Nu har det gått så mycket tid att det där strykjärnet som står och pockar på uppmärksamhet, måste dras ur jacket, för jag måste åka och hämta Anja på skolan alldeles strax. Jaja, det kommer en kväll också. En kväll som förhoppningsvis inte innebär två timmars sömn efter middagen. Var det barnmorskan jag skulle ringa eller?

1 kommentar:

  1. Lyssna på kroppen, den har lite viktigare saker för sig nu än att fixa med städ och pynt ;) Påsken kommer ändå, och förresten så har ni alltid så fint hemma hos er :) Nej lägg dig o vila med gott samvete- du behöver nog ett litet lager energi sparat tills ni blir en till i familjen :) Kram!

    SvaraRadera