2012-04-01

Trötthög nr 1

Det är vad jag har varit idag. Eller egentligen hela helgen. Måste kanske kolla upp det här med blodvärdet igen. Min kropp verkar inte ta upp järntabletterna riktigt efter operationen, för trots att jag ökat på antalet piller hade blodvärdet sjunkit i tisdags när jag var till barnmorskan. Nu har jag varit extra noga med att inte ta järn och kalk samtidigt och dessutom druckit apelsinjuice när jag svalt järnet. Och ändå är jag så här ruktansvärt trött. Har läst om de som får järninjektioner istället, det kanske skulle passa min kropp bättre? Blir väl att ringa bm i morgon kanske.
Trots tröttheten from hell har vi varit sociala i helgen. I fredags var vi till stan då herrn i huset hade tid på sjukhuset. Vi var även på hjälpis och lämnade in Anjas rulle på lite service så nu fungerar tippskydden som dom ska igen!
Lite lillänge, lite andra ärenden, en snabbvisit hos syrran och Janne där jag blev två kassar med kläder rikare. Kvällen avslutades hos familjen Leijon där vi blev bjuden på middag. Dock satt jag mest och gäspade från det att vi anlämde vid 16-tiden tills vi for hemåt igen vid åttasnåret.
Lördag blev en slödag till att börja med. En vända på byn mitt på dagen och senare middag hos mor och far som firade bröllopsdag (egentligen idag den 1 april men vi tog det igår istället...) och efter det var jag och guben till familjen Sandberg och spelade lite kort. Gick som inget vidare för min del. Mer vän med plumparna än korten tror jag.
Dagen idag kan vi däremot glömma. Har bara varit trött och låg hela dagen. Sovit och gäspat om vartannat. Knappt gjort ett handtag här hemma trots att det finns ett stort behov av både tvätt och städ. En maskin har det blivit tvättat och diskmaskinen blev till slut urplockad och laddad på nytt.
Nu ska jag låta Anja lyssna på TopCats och BabyDoll en sista gång inna både hon och jag ska krypa till kojs!! Hoppas på skönhetssömn ända till klockan ringer i morgon bitti, men det får man väl se sig i stjärnorna efter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar