2012-07-08

Släkt åt både höger och vänster

Det är ganska ofta man tycker det händer för lite på den här byn. Men ibland är det också för mycket. Nu var det i och för sig på en mer privat nivå den här helgen, med både 60-års kalas och släktträff. Men förra helgen var det exempelvis både backtävling/crusing och cirkus samma dag. Nästa helg är det Traktorrace med allt vad det innebäri Döviken, samtidigt som Diggiloo har turnéstopp i Utanede. Vet inte om vi ska iväg på något av det men det märks väl. Troligen traktorracet då i sådana fall. Om det blir bra väder. Åter till denna helg. 60-års-kalaset stod Stefans farbror för i lördags. Mat och dryck och surr med släkt på hans sida. De kommer från Stockholm och Norrköping så det blir inte ofta man ses. Trevligt var det i alla fall. Jag och Majken drog dock vidare till nästa fest efter maten, för den årliga grillningen med släkten på min pappas sida gick av stapeln samma dag. Trots att många av oss bor inom betydligt närmare avstånd än Stockholm och Norrköping, blir det inte heller ofta man ses. Flera av dem hade jag inte träffat sedan förra grillfesten. Vid midnatt var dock jag och Majken nöjd, så vi hämtade upp pappan som var kvar med sina släktingar och sedan for vi hem och sov! Nu börjar Vildhussveckan här på byn. V 28. Industrisemester, hemvändare och solsken. Eller? Det sistnämda får vi väl se hur det blir med, men resten stämmer nog. Kruskalas, marknad, ankrace, traktorrace, kams och mycket annat. Det jag själv mest ser fram emot är väl om vi tar oss iväg på Olga´s kafé i Höglunda. Om dom har sitt sommarkafé öppet i år vill säga. Måste nog börja med att kolla upp den saken. Och så vill jag ju ha kams - Mmmm! Det var kamsfest på hembygdsgården idag, men med dåligt väder och ett pris i överkant var det inte så lockande... Väntar nog till dess att mamma gör egen, såsom hon brukar varje sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar