2012-08-26

Söndag=städdag?

Måste vara nåt särskilt med denna söndag i slutet av augusti. Har läst på både bloggar, facebook och i ett sms att många med mig (och gubben min) städar idag. Man både städar, tvättar och frostar frysar. Här hemma har det röjts både uppe och i förråden. Jag har städar skafferiet och skrubbat ugnen. Även fläkten fick sig en omgång. Skönt när det är gjort i alla fall. I mogron börjar mitt lilla hjärta, som tydligen inte är så litet längre, första klass. Efter att ha gått 6-års på annan ort ska hon nu börja på skolan som ligger inte mer än kanske 250 meter bort. Ska bli skönt att slippa passa taxi-tider. Fast hon gick på en väldigt bra skola i fjol. Hoppas denna kommer funka lika bra bara de "bott in sig". Kläder är framlagda, väskan packad. Anja somnade utan problem ikväll så nu hoppas jag hon sover bra inatt. Även om första skoldagen nog inte blir så ansträngande kommer hon nog vara trött efteråt. Hon har ju trots allt varit mest hemma hela sommarlovet... För att fortsätta detta inlägg med vad som hänt/händer de närliggande dagarna kan jag ju berätta att jag igår knappt vaknade på hela dagen vilket nog till stor del berodde på möhippan jag var med på under fredagskvällen. Min vän Jennie ska om två veckor gifta sig med sin Erik och vi har fått äran att närvara vid vigsel och fest. Det ska bli så kul och dom kommer garanterat vara fina som brudpar. Nu såg jag ju visserligen bara bruden i fredags, men hon var iklädd krona och slöja och bar upp dem som en prinsessa! Vi hade i alla fall en toppenkväll där Jennie inte behvöde skämma ut sig på stan och så (bara teckna av en naken karl, läs lammkött) och svara på lite frågor efter att ha startat hippan med en lerinpackning på spa. Vi höll till i ett lusthus på gården hos en av tjejerna och det var så mysigt med god mat och tända ljus! Hemma var jag vid halv ett tror jag men det var fullt tillräckligt. Tisdag som kommer blir det späckat schema. BVC med läkarbesök och vaccination, hembesök av habiliteringen och så ska vi hinna med ett besök på banken också. Yngsta i familjen ska väl ha sig en bankkonto med sparande hon med och så kan det ju vara bra att se över allt annat också. Pensionen, lånen och så. Man vet ju aldrig om man gör rätt i sina val, men försöka går ju alltid! Resten av veckan tar vi väl sedan, men jag ser fram emot torsdag då vi får finfrämmande från stan i form av kusin, hennes sambo och framförallt barnens lilla tremänning!! Nu blir det fika och godnatt. Upp tidigt i morgon ju!

2 kommentarer:

  1. Att börja 1a klass är ju superspännade :) Kusinvitamin Linda tyckte också att det var spännade och nästan lite väl pirrigt att åka iväg idag, första dagen på A-O... De blir stora våra tjejer, med en himla fart eller hur ;) Tur att lilla Majken är hemma och håller ställningarna i allafall :) Kram/ Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog tur det. Bävar för den dag min minsting ska på AO!! Går ju i en hejdundrande hastighet...redan 3 månader!

      Radera